Právě přítomno: 5 hostů a žádný člen

Pokud vám diagnóza „vysoký cholesterol“ zní jako rozsudek smrti, stali jste se nejspíše obětí cholesterolové propagandy. Domněnka, že nižší cholesterol je lepší, je běžná, ovšem nový výzkum ukazuje přesný opak.
Nová studie z Norska ve skutečnosti říká, že ženy s vyšším cholesterolem žijí déle a na infarkty a mrtvice trpí méně, než ženy s nižším cholesterolem.
Může vám vysoký cholesterol zachránit život?
Výzkumníci z Norské univerzity Vědy a Techniky sledovali 52,087 jedinců mezi 20 a 74 lety. Po zhodnocení faktorů jako věk, kouření a krevní tlak výzkumníci zjistili, že ženy s vyšším cholesterolem (více než 270 mg/dl) měly o 28% nižší riziko úmrtnosti než ženy s nízkým cholesterolem (pod 193 mg/dl). Riziko srdečních chorob, srdečních zástav a mrtvic se také snižovalo úměrně se zvyšujícím se cholesterolem.
Výzkumníci, kteří studii prováděli, přiznali, že výsledky odporují běžně uznávaným informacím o cholesterolu. Tvrdí, že současné směrnice jsou zavádějící, protože úloha cholesterolu u srdečních chorob je nadhodnocená.
Tyto výsledky jsou v rozporu s tím, co nám o cholesterolu bylo řečeno. Naše nepochopení v této otázce může dokonce nespočet životů ohrožovat. Pro ilustraci: milionům lidí jsou předepisovány statinové léky pro snížení cholesterolu v dobré víře, že jim mohou zachránit život. Nejen že statiny mají nespočet nebezpečných vedlejších účinků, nyní je zpochybněn dokonce základní předpoklad pro jejich existenci.
Naše snaha o snížení cholesterolu, abychom předešli srdečních chorobám a úmrtnosti, je pošetilá. Dokonce to ani není v nejlepším zájmu našeho zdravého bytí. Dogmatická víra v nutnost snížit cholesterol slouží nejlépe farmaceutických společnostem, které na lécích ke snížení cholesterolu vydělávají.
Mnohem lepších výsledků dosáhneme, když se začneme zaměřovat na ostatní faktory zvyšující riziko srdečních chorob, mezi něž patří stres, toxiny, sedavý životný styl a špatná strava. V takovém případě je bonus to, že tyto činitele není třeba léčit nebezpečnými léky, ale jednoduchými, zdravými změnami v našem životním stylu.
Elizabeth Walling
Přeložil: Sonnak
Zdroj: http://www.naturalnews.com/033975_high_chol...
Hledáme překladatele a autory dalších zdravých zpráv. Pokud se chcete zapojit, dejte nám vedět!
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Už více než 60 let je hovězí maso zavrhováno, protože jsou mu přičítány škodlivé účinky v podobě zanášení tepen nebo zvýšené hladiny cholesterolu, které mají způsobovat především jeho nasycené tuky...
Hranolky a chipsy jsou nezdravé nejen kvůli vysokému obsahu tuku, ale i kvůli samotnému procesu výroby, při němž se vytváří silný karcinogen přímo v bramborách.
Ačkoli většina lidí o svátcích jí a pije až k prasknutí, kocovinu nemá rád nikdo. Pokušení ale čeká doslova za každým rohem a navíc se kocovina netýká pouze těch, kdo pijí alkohol. Přejídání může stejně tak způsobit stav, kdy jste v letargii...
Všechny informace a materiály, které se nalézají na těchto stránkách, slouží pouze pro vzdělávací účely a žádná z uváděných doporučení nemají za cíl nahradit radu od Vašeho lékaře. Před aplikací všech změn byste měli vyhledat radu kompetentního specialisty, který je schopen zhodnotit Vaše příznaky a aktuální zdravotní stav. Je důležité, abyste neomezovali, neměnili či nepřerušovali užívání léků či doporučenou léčbu bez předchozí konzultace s Vašim lékařem či jiným odborníkem. I přes upřímnou snahu přinášet pouze kvalitní materiály nenesou autoři stránek žádnou odpovědnost za případné komplikace vzniklé použitím zde prezentovaných informací.
